Kunderådgivning fra hjemmearbejdspladsen

24. marts 2020

Sampensions pensionsrådgivere er rykket hjem i privaten, og løsningen fungerer faktisk trods den fysiske afstand til kollegerne – og selskab af familien

Coronavirussen har stort set lukket Danmark, og i Sampension arbejder langt de fleste hjemmefra i disse dage. To af dem er pensionsrådgiverne Christina B. Trane og Kathrine Thomsen, som besvarer kundehenvendelser fra hvert deres hjemmekontor.

”Jeg har fået indrettet en arbejdsstation herhjemme. Jeg har en mand, en hund og fire børn, som også er hjemme disse dage, så nogle gange må der tysses lidt. Men vi er gode til at få det hele til at fungere, og alle har forståelse for, at det er en lidt anderledes hverdag disse dage,” siger pensionsrådgiver Christina B. Trane.

Pensionsrådgiver Kathrine Thomsen og hendes familie har også fået deres hjem til at fungere som hhv. arbejdsplads for de voksne og skole for børnene.

”Jeg sidder på vores kontor, og min mand sidder i stuen, hvor vi har sat et ekstra skrivebord op. Børnene har vi lavet skoleskema til, så de ved, hvad de skal lave, mens vi arbejder,” siger Kathrine Thomsen.

Mange opkald

Selvom Danmark i øjeblikket er som forandret og mange brancher er lukket ned, er Sampension fortsat i fuld drift.

”Rigtig mange kunder ringer ind – blandt andet med generelle spørgsmål, fordi de nu har tid til at sætte sig ind i deres pension. Nogle dage har flere af mine kolleger besvaret over 20 opkald hver,” siger Kathrine Thomsen.

”Det er faktisk kommet bag på mig, at vi har haft så travlt. Heldigvis fungerer vores systemer rigtig godt, så tingene i vores afdeling foregår overordnet set, som de plejer,” tilføjer hun.

Stolte af deres team

Louise Skov Christensen og Louise Graae, som er teamledere i Kunderådgivning og Salg, er ekstra stolte af deres team i disse dage.

”Denne usædvanlige situation har gjort, at vi på en eller anden måde er kommet tættere på hinanden. Vi er blevet tvunget til at tænke i nye baner i forhold til vores kommunikation, og det er interessant at se, hvor omstillingsparate vi har været,” siger Louise Skov Christensen.

Glæder sig til at komme tilbage

Selvom pensionsrådgiverne får hverdagen til at fungere væk fra de vante arbejdsomgivelser, glæder de sig til at komme tilbage på kontoret.

”Jeg savner de praktiske ting som mit hæve-/sænkebord og mit headset, men mest af alt savner jeg sparringen og samværet med mine kolleger. Vi er en meget udadvendt afdeling og bruger hinanden meget. Heldigvis kan vi nemt ringe og skrive sammen fra hver vores hjemmekontor, så det gør vi meget i disse dage, og det fungerer også rigtig fint,” siger Christina B. Trane.