Vores hjemmeside bruger cookies
Cookies er nødvendige for at logge ind på sampension.dk, og giver mulighed for at optimere indholdet, så det passer til dit behov. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.

Hvordan kan jeg klage?

Langt de fleste af Sampensions næsten 300.000 kunder er tilfredse med vores kundeservice og de afgørelser vi træffer. Hvis du mod forventning har haft en knap så positiv oplevelse eller er uenig i en afgørelse, kan du her læse mere om, hvad du kan gøre.

I første omgang skal du kontakte den afdeling, der har truffet afgørelsen. Det er en god ide at ringe til os, så vi kan tale sammen. Du kan få en uddybende forklaring, og måske kan vi rette op på eventuelle misforståelser.

Er du ikke tilfreds efter at have snakket med os igen, og ønsker du fortsat at klage, bliver din klage automatisk sendt videre til vores klageansvarsfunktion. Klageansvarsfunktionen har til opgave at sikre, at din klage er behandlet ud fra de muligheder, der er inden for reglerne for din pensionsordning. Når vores klageansvarsfunktion har gennemgået afgørelsen, sender vi dig et svar.

Du kan sende din klage til den afdeling, der har truffet afgørelsen. Du har også mulighed for at sende klagen direkte til klageansvarsfunktionen ved at benytte vores klageformular, der kører via en sikker forbindelse.

Er du stadig ikke tilfreds med udfaldet, kan du klage til Ankenævnet for Forsikring. En klage til ankenævnet skal ske på et skema, som du kan få hos os eller på ankenævnets hjemmeside. Ankenævnet opkræver et gebyr for at behandle din klage, men du får gebyret tilbage, hvis du får ret i din klage.